Thursday 29 October 2015

Koleksi Idea kreatif Permainan Kanak-Kanak

Oleh : Nor Azura Ismail
Emel : pnnorazuraismail@gmail.com



Salam sejahtera semua,

EBOOK 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak  terhasil dari sedikit usaha saya mencari dan mendapatkan selain mencuba sendiri pelbagai idea untuk mencipta   permainan kanak-kanak dari sumber persekitaran yang mudah didapati.

Memandangkan  memang fitrah semulajadi dan kerja hakiki kanak-kanak adalah bermain,  jadi tidaklah dapat dinafikan  keperluan dan kehendak kanak-kanak kepada  alat@bahan permainan itu sendiri.  
Alat permainan dan kanak-kanak memang tidak boleh dipisahkan. Kebiasaannya apabila anda ke pasaraya dan ternampak alat permainan, pasti anda akan teringat anak di rumah ataupun anak-anak asuhan anda.

Apakah alat permianan yang sesuai untuk kanak-kanak? Perlukah alat permainan tersebut mahal dan berjenama  serta berkualiti? Jika begitu, perlukah anda sebagai ibubapa atau pengasuh@ pendidik di TASKA TADIKA mengeluarkan wang yang banyak semata  untuk membeli permainan yang diperlukan oleh kanak-kanak?  Apakah ciri penting alat permainan kanak-kanak?

Antara ciri alat permainan kanak-kanak ialah disamping kanak-kanak suka dapat bermain, ia perlu boleh menyumbang kepada  pelbagai aspek perkembangan kanak-kanak. Mainlah apa sahaja alat permainan asalkan ianya dapat membantu menggalakkan perkembangan kanak-kanak. Ciri lain yang perlu di fikirkan ialah alat permainan tersebut sesuai mengikut umur anak dan ianya selamat untuk dimain oleh anak anda.



Tak salah membeli  permainan yang mahal kalau anda mampu. Tetapi memandangkan harga barangan yang kebanyakannya naik sekarang ini termasuklah juga alat permainan  kanak-kanak, apa kata anda belajar membuat permainan sendiri untuk anak anda. Persoalannya,  nak buat dari apa dan bagaimnana?

Inilah yang saya kongsikan untuk anda dalam Ebook 50 Koleksi  Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak. Saya bantu anda mendapatkan idea yang kreatif dengan mudah. Anda tak perlu bersusah payah berfikir. Anda dapat menjimatkan masa dari  sibuk  mencari idea  di carian google atau dalam laman web tertentu. Anda tak perlu juga mencari pakar dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak. Senangnya sebab semuanya telah saya kongsikan dalam ebook ini.

Dimana pula saya mendapatkan pelbagai idea ini?
 Ini adalah antara sumber idea yang telah saya perolehi dan saya kumpulkan untuk kemudahan anda apatah lagi jika anda seorang guru, pengasuh atau pendidik kanak-kanak.

Sumber saya;
Carian  google
Kursus yang saya kendalikan
Idea saya sendiri & dengan 
Melihat kreativiti anak sendiri

Contoh alat permainan yang dikongsikan dalam ebook.





Saya rasa kita perlu sentiasa kreatif dalam menghasilkan pelbagai permainan untuk anak-anak ini. Mudah-mudahan melalui ebook ini anda akan dapat mencuba dan membuat alat permainan bersama anak-anak. Mungkin juga anda sendiri akan dapat lebih idea yang pelbagai setelah anda membaca ebook ini.

Lepas ini, anda boleh mula kumpulkan kotak.



Telah terbukti bermain dan alat permainan sendiri banyak membantu perkembangan anak-anak secara positif. Mereka belajar pelbagai perkara lebih daripada jika anda sekadar menyuruh anak=anak belajar menulis  ABC atau mengajarnya mula membaca. Saya sendiri sangat teruja untuk mencuba pelbagai idea ini bersama anak bongsu saya Aqil dan juga bersama pelajar-pelajar kemahiran pengasuhan dan pendidikan awal kanak-kanak di kelas saya.
   

Saya puas hati dapat menyumbang idea kreatif ini bersama-sama dengan anda yang memerlukannya.

Jom beri peluang anak-anak kita untuk bermain dan berimiginasi dengan lebih kreatif lagi. Bantu dan galakkan perkembangan mereka. 

Jangan tunggu lagi, cepat whatapp  saya 016 7235080 atau emel terus kepada saya untuk tempahan yang segera.

Bersama saya memartabatkan pengasuhan dan pendidikan awal kanak-kanak.


HARGA EBOOK CUMA RM 25.
WHATAPP SEGERA KE 016 7235080

Norazura Childcare Practitioner
#Pakar Pengajar  Sijil Kemahiran Malaysia Asuhan dan Didikan Awal kanak-kanak
#Jurulatih/Fasilitator Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak
#Coaching Penubuhan TASKA/TADIKA
#Coaching Persijilan Kemahiran Malaysia
#Penulis EBOOK;
- Panduan Perniagaan TASKA
- 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak
- Panduan SOP Pengendalian  TASKA





No comments:

Post a Comment