Tuesday 28 March 2017

Motivasi diri

Oleh : Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com

Assaalamualaikum
Jika ingin jadi orang berjaya, perlu tahu kebolehan atau potensi diri sendiri. Seterusnya orang yang tahu potensi dirinya akan pandai menghargai kebolehan diri sendiri.
Katakan selalu pada diri;
'saya boleh lakukan, saya ada kebolehan itu, saya pasti boleh buat. Saya akan hadapi segala cabaran supaya saya berjaya melakukan dan membuktikan kebolehan diri saya.'
Orang yang tahu menghargai potensi dirinya sendiri tidak mudah melatah atau terusik apabila mendengar pandangan negatif orqng lain terhadap dirinya sendiri.
Biarlah orang lain memandang sepi dan kosong pada kebolehan kita. Abaikan dan jauhi mereka. Duduklah dalam.kumpulan mereka yang positif.
Hakikatnya, kita tahu apa yang kita manpu buat dan kita berusaha menuju ke arah kejayaan tersebut. Inilah potensi diri anugerah Allah pada diri kita.
Kita tahu dan Allah lagi Maha Tahu.
Berusaha dan bertawakallah.
Dengan izin Allah, inilah saya kini.






Siapa saya?
Norazura Childcare Practitioner
#Pakar Pengajar  Sijil Kemahiran Malaysia Asuhan dan Didikan Awal kanak-kanak
#Jurulatih/Fasilitator Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak
#Coaching Penubuhan TASKA/TADIKA
#Coaching Persijilan Kemahiran Malaysia
#Penulis EBOOK;
- Panduan Perniagaan TASKA
- 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak
- Panduan SOP Pengendalian Kanak-Kanak di  TASKA
#Bengkel@ Kursus pendidikan awal kanak-kanak

LAIN-LAIN EBOOK:


RM 20                                          RM30



RM40





NOR AZURA

016 7235080 / 019  2115642

No comments:

Post a Comment