Saturday 11 August 2018

Rezeki kita rezeki orang

Oleh: Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com

Catatan Murah Rezeki...

Rezeki kita rezeki orang..
Kita selalu berdoa agar Allah murahkan rezeki kita kan...
Hakikatnya, Rezeki boleh datang dalam kehidupan kita melalui pelbagai cara namun rezeki juga perlukan pelaburan dari kita.

Antaranya melalui meringankan hati untuk memberi. Ia adalah magnet yang insyAllah mampu menarik rezeki tanpa kita sedari ke dalam kancah kehidupan kita. Yang penting kena yakin, kena selalu bersyukur...
Memberi tidak semestinya hanya melalui duit sama seperti rezeki....tidak semestinya ia datang dalam bentuk duit juga.

Rezeki kita rezeki orang lain juga.
Memberi senyuman kepada orang lain...
Memudahkan insan lain..
Berkongsi memberi idea, bimbingan  dan maklumat....Membantu insan lain.
Itu rezeki orang lain melalui kita
Inilah kiasan memberi...asalkan ia penuh dengan keikhlasan.

Memberi dan menerima tanpa kita sangka. Sungguh ajaibnya kuasa memberi. Tetiba ada saja  orang  yang bantu memudahkan urusan kita. Tetiba ada saja  orang yang belanja kita makan. Tetiba ada saja  orang yang penuh mesra melayan kita sebagai tetamu...bertutur dengan baik dengan kita..
Tetiba saja, mudahnya cadangan kita diterima oleh orang lain. Hahah..tetiba juga duit masuk dalam akaun. 

Saya percaya itu semua ...saling memberi lalu menerima.
Rezeki kita rezeki orang lain jua..
Anda?

Ini cerita saya..
Minggu ini minggu penuh kesibukan buat saya. Kut boleh saya request tambahan jam dalam sehari...rasanya tidak cukup 24 jam untuk saya menyusuri pelbagai urusan dalam rentetan tanggungjawab saya ini. Samada sebagai insan maupun sebagai hamba Allah.


Ada orang kata saya ibarat super woman. Manakan tidak... seawal pagi berkereta bersendirian, berkejaran  dari rembau ke nilai, kemudian  rembau ke puchong sambil itu sempat juga membelah kesibukan bandaraya kuala lumpur . Tujuannya tiada lain, hanya  ia satu tanggungjawab tugasan , ia juga umpama untuk memberi memudahkan urusan orang lain.Terasa sungguh kepenatan menyelinap di hujung  diari harian kehidupan saya.

Alhamdullillah...dalam kalut beberapa hari ini ke hulu ke hilir demi tugas, saya rasa ramai pula insan lain yang memudahkan urusan saya.
Terima kasih semua.
Terima kasih insan-insan yang baik hati.

ALLAH JUA YANG MAHA MEMBERI SEGALANYA.

Syukur....semuanya juga  cetusan rasa dan ilham yang Allah gerakkan dalam hati saya dan hati- hati insan lain. Sepertimana saya dengar seorang ilmuan telah berkata, bahawa;

Manusia yang paling beruntung ialah yang panjang umurnya dalam keadaan berbuat baik dan sentisa memberi manfaat kepada orang lain. Sebaliknya mereka yang rugi ialah yang panjang umurnya tetapi selalu berbuat mungkar dan menyusahkan orang lain.

Nah..pilihan di tangan kita sendiri!
Memberi lah dan menerima...
Jadilah insan pemurah yang menarik rezeki masuk.
Sungguh...
Rezeki kita rezeki orang lain jua..


Catatan;
#Norazura
Anda boleh hubungi saya:


Nama :  Nor Azura Ismail

Tel/Whatsapp : 016 7235080/ 019 2115642
Emel :  pnnorazuraismail@gmail.com
             
page : http://Facebook Nor Azura/Norazura childcare practitioner

*******************************************


Produk EBOOK & perkhidmatan 
yang saya tawarkan :



Penceramah@Jurulatih Jemputan
Jemputan untuk sebarang program@ceramah  keibubapaan, bengkel  atau program untuk pendidikan awal kanak-kanak, TASKA dan TADIKA.

Info@Maklumat - Kursus Asuhan dan DidikaAwal 
Kanak-Kanak PERMATA - kursus wajib untuk bakal pengusaha TASKA dan pengasuh@pendidik TASKA

EBOOK Saya
(ebook adalah buku dalam bentuk ebook PDF Softcopy)



Harga Terkini, dengan penambahbaikan baru - RM30







RM40


TERKINI, bersama pakej RPA PERKEMBANGAN, saya telah berjaya hasilkan EBOOK RPA BERTEMA, yang mempunyai 8 tema dulu.


HARGA RPA BERTEMA ( 35 RPA DENGAN 9 TEMA) - RM25




PERKHIDMATAN
Konsultansi penubuhan TASKA TADIKA
Penyediaan kertas kerja penubuhan perniagaan 
TASKA TADIKA

Penyediaan Blogspot untuk TASKA TADIKA





Perolehi SIJIL KEMAHIRAN MALAYSIA melalui pengiktirafan 





** EBOOK terkini, Panduan Pengendalian SOP Kanak-Kanak di  TASKA  **
Langkah-langkah kerja@pengendalian rutin harian kanak-kanak di TASKA

RM 20


Anda boleh tempah EBOOK dan perkhidmatan saya 

Terus hubungi saya  016 7235080 / 019 2115642




Terima kasih.

No comments:

Post a Comment