Thursday 17 August 2017

Bengkel Perniagaan TASKA

Oleh: Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com




BENGKEL PERNIAGAAN TASKA

Tahukah anda definisi TASKA?

TASKA adalah man-mana premis yang menjaga kanak-kanak di bawah umur 4 tahun lebih dari 4 orang dalam satu-satu masa dan menerima upah dari jagaan tersebut.

Terdapat 4 kategori TASKA :

1. TASKA Institusi
2. TASKA Di Rumah
3. TASKA Di tempat kerja
4. TASKA Komuniti


Dalam tinjauan pemerhatian saya, ramai betul individu yang berminat untuk memulakan perniagaan TASKA ini. Tengok orang lain usahakan TASKA, kita pun teringin nak usahakan TASKA. Nampak seperti mudah sangat memulakan perniagaan TASKA, tapi benarkah ia mudah?

Seperti saya nyatakan tadi, ramai individu terutama wanita, bercadang untuk berhenti bekerja dengan majikan dan mula memikirkan perniagaan yang paling sesuai dengan mereka. Pilih punya pilih, ramailah yang terfikir idea mengusahakan perniagaan TASKA. Tapi, bagaimana nak mula, itulah persoalan paling utama yang perlu difikirkan.


Memang ramailah di luar sana yang telah menghubungi saya secara peribadi bagi mengetahui langkah memulakan perniagaan TASKA ini.  Saya sendiri telah menghasilkan satu EBOOK berkaitan langkah-langkah awal memulakan perniagaan TASKA ini.  Ramai sekali peminat EBOOK ini.




Namun, mungkin ada yang sangat menginginkan untuk menyertaikan sebarang Bengkel berkaitan. Saya telah pernah pun mengendalikan beberapa sesi Bengkel Perniagaan TASKA sebelum ini.

Untuk yang baru teringin menceburi industri perniagaan TASKA ini, sekali lagi, saya akan adakan Bengkel Perniagaan TASKA ini. 

Hmmm, jadi,  jangan risau ya, untuk puan-puan atau mungkin ada tuan-tuan yang juga berminat, nantikan bengkel kendalian saya ini;


Hubungi saya segera untuk pendaftaran awal.

YURAN BENGKEL SATU HARI HANYA RM 150. Yuran termasuk sijil dan sarapan pagi sahaja. 

BENGKEL PERNIAGAAN TASKA

Tarikh : 29 Oktober 2017.

Tempat: Ulu kelang, K.Lumpur.
Masa: 09.30 am ,- 0500 petang.

Tempat terhad ya.

Hubungi saya 0167235080



Siapa saya?

Norazura Childcare Practitioner
#Pakar Pengajar  Sijil Kemahiran Malaysia Asuhan dan Didikan Awal kanak-kanak
#Jurulatih/Fasilitator Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak
#Coaching Penubuhan TASKA/TADIKA
#Coaching Persijilan Kemahiran Malaysia
#Penulis EBOOK;
- Panduan Perniagaan TASKA
- 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak
- Panduan SOP Pengendalian Kanak-Kanak di  TASKA
#Bengkel@ Kursus pendidikan awal kanak-kanak

LAIN-LAIN EBOOK:



RM 20                                          






RM 40     / RM 30



HUBUNGI SAYA DI 0167235080







No comments:

Post a Comment