Sunday 1 April 2018

Mendidik remaja

Oleh : Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com

Menjadi seorang pendidik kepada golongan remaja bukanlah suatu bidang kerjaya yang mudah. Remaja sangat mudah terjerumus dalam pelbagai gejala sosial. Remaja sangat lancar menuturkan kata- kata tidak sopan tanpa menghiraukan persekitaran, tanpa fikir dengan siapa mereka berbicara.  Kekadang mereka seronok dan. leka dengan alam remaja yang mencabar.
Peranan saya sebagai pendidik bukanlah hanya mengajar dan menjadi pemudahcara bagi pelajar ini dalam mengikuti sesi latihan dan pembelajaran bahkan peranan saya lebih dari itu.
Sayalah pengajar dan saya jugalah ibarat kawan dan ibu ganti  kepada pelajar saya.
Sangat- sangat sedih bila ada pelajar saya yang mula hilang pedoman hidup lalu melakukan perkara-perkara yang tidak bermoral.
Semoga Allah beri petunjuk dan hidayah  dan menjauhi anak~ anak ini dan anak~ anak saya dari segala kemudaratan dalam kehidupan remaja mereka. Amin.
#Norazurachildcarepractitioner



Siapa saya?

Norazura Childcare Practitioner
#Pakar Pengajar  Sijil Kemahiran Malaysia Asuhan dan Didikan Awal kanak-kanak
#Jurulatih/Fasilitator Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak
#Coaching Penubuhan TASKA/TADIKA
#Coaching Persijilan Kemahiran Malaysia
#Penulis EBOOK;
- Panduan Perniagaan TASKA
- 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak
- Panduan SOP Pengendalian Kanak-Kanak di  TASKA
#Bengkel@ Kursus pendidikan awal kanak-kanak

LAIN-LAIN EBOOK:

RM 20                                          


RM 40     / RM 30


HUBUNGI SAYA DI 0167235080

No comments:

Post a Comment