Monday 22 July 2019

TASKA, tak susah pun!

Oleh : Nor Azura Ismail


Nak jalankan sebuah TASKA yang professional?

Nak buka TASKA ?

Alaaa, TASKA jer pun, bukan susah sangat!  tak susah pun!!

Tapi, yang sedang mengoperasikan bisnes dan perkhidmatan TASKA tu, apa yang selalunya pihak pengurusan terlepas pandang?

Apa yang selalunya TASKA lupa nak ambil perhatian?

Ya...

TASKA tidak menjalankan pemeriksaan fizikal terhadap kanak-kanak di awal pagi dan juga ketika waktu kanak-kanak nak balik.

Cikgu tidak menyediakan rancangan mengajar yang baik dan kreatif, bahkan kekadang tiada  rancangan mengajar pun..!


Ada buku log harian kanak-kanak, tapi cara menulisnya, alahaaii..membosankan dan tak menarik pun untuk dibaca. Serius, masih ramai pengasuh@pendidik TASKA tidak tahu cara menulis buku log harian kanak-kanak dengan betul.

Pengurusan TASKA tidak menyediakan Panduan SOP bagi semua tugasan rutin kanakkanak di TASKA. Kalau ada, kan bagus, bolehlah cikgu-cikgu jadikan ia sebagai panduan dalam melaksanakan tugas di TASKA mengikut  cara dan peraturan yang betul.


Sistem perekodan di TASKA? Hmmm... memang  tonggang terbaliklah tu.

Allahu..
Nak buka TASKA, nak kerja di TASKA, masih banyak yang perlu kita mahirkan dan kita tahu.
Belajar dan terus belajar !

Buka TASKA, kerja di TASKA, tak susah pun, yang penting kena ada ilmu dan kemahiran.

OK.


Sekiranya anda ingin bertanya sebarang soalan berkaitan pengasuhan dan pendidikan awal kanak-kanak ataupun kekeluargaan , silalah hubungi saya kerana pasti saya akan cuba membantu anda.

Hasil dari kesemua pengalaman saya, saya juga tawarkan produk EBOOK  dan perkhidmatan  berikut kepada anda yang berminat dan memerlukannya.




Anda boleh hubungi saya:

Nama :  Nor Azura Ismail

Tel/Whatsapp : 016 7235080/ 019 2115642
Emel :  pnnorazuraismail@gmail.com
             
page : http://Facebook Nor Azura/Norazura childcare practitioner
*******************************************


Produk EBOOK & perkhidmatan 
yang saya tawarkan :



Penceramah@Jurulatih Jemputan
Jemputan untuk sebarang program@ceramah  keibubapaan, bengkel  atau program untuk pendidikan awal kanak-kanak, TASKA dan TADIKA.


EBOOK Saya
(ebook adalah buku dalam bentuk ebook PDF Softcopy)



Harga Terkini, dengan penambahbaikan baru - RM30






RM40


TERKINI, bersama pakej RPA PERKEMBANGAN, saya telah berjaya hasilkan EBOOK RPA BERTEMA, yang mempunyai 12 tema.


HARGA RPA BERTEMA ( 50 RPA DENGAN 12 TEMA) - RM28



PERKHIDMATAN
Konsultansi penubuhan TASKA TADIKA
Penyediaan kertas kerja penubuhan perniagaan 
TASKA TADIKA

Penyediaan Blogspot untuk TASKA TADIKA





** EBOOK Panduan Pengendalian SOP Kanak-Kanak di  TASKA  **
Langkah-langkah kerja@pengendalian rutin harian kanak-kanak di TASKA

RM 20


Anda boleh tempah EBOOK dan perkhidmatan saya 

Terus hubungi saya  016 7235080 / 019 2115642



No comments:

Post a Comment