Tuesday 12 May 2020

Sang Pengasuh

Oleh : Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com



Pesan Rasulullah

Ajarkan anakmu dengan 3 perkara yang utama. Yang pertama ialah ajar supaya anakanakmu mencintai aku (Nabi SAW). Yang kedua ajar anak kamu supaya kasihkan ahli keluarga aku dan yang ketiga ajarlah anak kamu baca Al-Quran.


Pengasuh hebat ibarat bunga yang mekar di hati kanak-kanak 
Aduhaii ….. Aku hanya seorang pendidik cilik
 Tiada nama, tiada pangkat Tiada jua kedudukan 
Lalu… 
Mereka memandang ku 
Ahh…. sinis sekali kelihatannya

Aduhaiii ….. kerana
 Aku hanya seorang pendidik cilik 
 Yang seharian aku 
Diulit dengan tangisan  teriakan jeritan dan laungan 
Namun dibaluti jua  dengan senyuman, kecomelan dan keceriaan
 Serta senyuman manis insan anak-anak kecil itu

Aduhaiii…. 
Aku memang hanya seorang pengasuh 
Namun ….., tahukah kalian? 
Jiwa dan hatiku
Tertaut indah di persada ini 
Penuh ikhlas buat mereka Anak-anak asuhanku
 Sang Pengasuh
Akulah … 
Yang selalu mekar menguntum  
Di hati mereka 
Kerana tangan-tangan ku jua 
Bisa membantu anak-anak ini 
Mengilap potensi demi potensi 
Kehebatan mereka sebagai kanak-kanak 

Sang Pengasuh..

Nah… walaupun  aku hanya seorang pendidik cilik  
Akurlah jua bahawa 
Siapa anak-anak di masa hadapan 
Ada juga jasaku yang terselit indah. 


Akulah sang pendidik cilik itu Mekar selalu di hati seorang kanak-kanak 
Akulah Sang pengasuh itu.





Anda boleh hubungi saya:



Nama :  Nor Azura Ismail

Tel/Whatsapp : 016 7235080/ 019 2115642
Emel :  pnnorazuraismail@gmail.com
             
page : http://Facebook Nor Azura/Norazura childcare practitioner
https://www.facebook.com/nor.azura.39794

*******************************************


Produk EBOOK, Buku & perkhidmatan 
yang saya tawarkan :



Penceramah@Jurulatih Jemputan
Jemputan untuk sebarang program@ceramah  keibubapaan, bengkel  atau program untuk pendidikan awal kanak-kanak, TASKA dan TADIKA.


Info@Maklumat - Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak PERMATA - kursus wajib untuk bakal pengusaha TASKA dan pengasuh@pendidik TASKA


EBOOK Saya
(ebook adalah buku dalam bentuk ebook PDF Softcopy@ Words softcopy)


1. Ebook 50 Koleksi Idea Kreatif Permainan Kanak-Kanak





2. Ebook Panduan Perniagaan TASKA





3. Ebook Rancangan Pelaksanaan Aktiviti TASKA (RPA)

RM60


Koleksi Rancangan Pelaksanaan Aktiviti (RPA) yang wajb disediakan oleh semua pengasuh@pendidik di TASKA.  TERKINI, bersama pakej RPA PERKEMBANGAN, saya telah berjaya hasilkan EBOOK RPA BERTEMA, yang mempunyai pelbagai  tema sebagai asas bagi pelaksanaan aktiviti kanak-kanak di TASKA.



4. PERKHIDMATAN 

 i. Konsultansi penubuhan TASKA TADIKA 
ii. Penyediaan kertas kerja penubuhan perniagaan TASKA TADIKA


5. Penyediaan Blogspot untuk TASKA TADIKA


6. Bimbingan Persijilan Kemahiran Malaysia

Perolehi SIJIL KEMAHIRAN MALAYSIA melalui pengiktirafan 



** Gambar : Hanya sebagai contoh sahaja


7. EBOOK Panduan Pengendalian SOP Kanak-Kanak di  TASKA 

Langkah-langkah kerja@pengendalian rutin harian ( sebelum, semasa, selepas) kanak-kanak di TASKA

RM 20


8. BUKU ASIHAN KEMAHIRAN ASUHAN KANAK-KANAK



DAN

Anda boleh terus tempah EBOOK, BUKU dan perkhidmatan saya 

Terus hubungi saya  016 7235080 / 019 2115642
Emel : pnnorazuraismail@gmail.com

No comments:

Post a Comment