Friday 3 May 2019

Kursus Asuhan bayi dan kanak-kanak


Oleh : Nor Azura Ismail
pnnorazuraismail@gmail.com


Saya teruja mereka excited.
Kursus Pengenalan Asuhan Bayi dan Kanak-Kanak bersama isteri-isteri BAKAT Tentera Utara.




Alhamdullillah, bila Pengasuh di rumah telah mempunyai kesedaran untuk mencari ilmu dan kemahiran tambahan dalam pengasuhan kanak-kanak.

Baru-baru ini saya telah dijemput untuk menjadi Jurulatih@tenaga pengajar kepada isteri-isteri ahli BAKAT TUDM. Saya melihat kesungguhan dan minat mereka. Saya salute dengan kegigihan mereka untuk hadir berkursus sehari bersama saya. Kebanyakan dari mereka memang sedang mengasuh anak di rumah masing-masing.


Banyak yang telah kita dengar tentang pengasuh di rumah samada yang telah berdaftar sebagai TASKA di Rumah maupun sebaliknya. Hakikatnya masih ramai juga yang tidak tahu bahawa mengasuh anak orang di rumah sendiri, jika menepati syaratnya, wajib berdaftar dengan JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT (JKM)

Mengikut Akta TASKA, " mana-mana premis yang menjaga anak lebih dari 4 orang yang berumur bawah 4 tahun dalam satu-satu amsa dan menerima upah" 

adalah disebut TASKA dan wajib berdaftar dengan JKM.

Manakala untuk kategori TASKA di RUMAH bilangan anak yang dijaga tidak melebihi 9 orang dalam satu-satu masa. 


Sekali lagi, Alhamdullillah, tatkala sesi Kursus yang saya kendalikan bersama para pengasuh di Rumah, sedikit sebanyak telah menambahkan ilmu dan kemahiran kepada mereka berkaitan pengasuhan dan pendidikan awal kanak-kanak secara professional walaupun hanya bermula di rumah sendiri.

Apa pun tahniah semua yang hadir.


Siapa saya,
Nor Azura ismail
Trainer and Fasilitator
Pendidikan Awal kanak-kanak
016 7235080

Anda boleh hubungi saya:


Nama :  Nor Azura Ismail

Tel/Whatsapp : 016 7235080/ 019 2115642
Emel :  pnnorazuraismail@gmail.com
             
page : http://Facebook Nor Azura/Norazura childcare practitioner
*******************************************


Produk EBOOK & perkhidmatan 
yang saya tawarkan :


Penceramah@Jurulatih Jemputan
Jemputan untuk sebarang program@ceramah  keibubapaan, bengkel  atau program untuk pendidikan awal kanak-kanak, TASKA dan TADIKA.

Info@Maklumat - Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak PERMATA - kursus wajib untuk bakal pengusaha TASKA dan pengasuh@pendidik TASKA


EBOOK Saya
(ebook adalah buku dalam bentuk ebook PDF Softcopy)



Harga Terkini, dengan penambahbaikan baru - RM30







RM40


TERKINI, bersama pakej RPA PERKEMBANGAN, saya telah berjaya hasilkan EBOOK RPA BERTEMA, yang mempunyai 12 tema.


HARGA RPA BERTEMA ( 50 RPA DENGAN 12 TEMA) - RM28




PERKHIDMATAN
Konsultansi penubuhan TASKA TADIKA
Penyediaan kertas kerja penubuhan perniagaan 
TASKA TADIKA

Penyediaan Blogspot untuk TASKA TADIKA



** EBOOK terkini, Panduan Pengendalian SOP Kanak-Kanak di  TASKA  **
Langkah-langkah kerja@pengendalian rutin harian kanak-kanak di TASKA

RM 20


Anda boleh tempah EBOOK dan perkhidmatan saya 

Terus hubungi saya  016 7235080 / 019 2115642

No comments:

Post a Comment